zoekmachine-marketing-3

De beste trefwoorden vinden en gebruiken

Als je wilt dat meer mensen je website of webshop bezoeken, dan moet je gebruik maken van zoekmachine optimalisatie. SEO heeft te maken met het gebruiken van de juiste trefwoorden en content om je website hogerop te laten staan in Google. Met een beetje inzicht van je product of dienst kom je al een heel eind, maar de kans is groot dat je iets vergeet, of dat je helemaal niet aan een bepaalde trefwoordcombinatie denkt. Gelukkig helpt Google je door je advies te geven. Typ bijvoorbeeld “gouden horloge” in de zoekbalk, maar druk niet op Enter. Google heeft je al enkele zoektermen voorgesteld die waardevol kunnen zijn.

Hoe effectief zijn ze?

Als het goed is heb je nu al een grote lijst met potentiële zoekwoorden die goed van pas kunnen komen in de zoekmachine optimalisatie. Maar het zou zonde zijn om je te richten op zoekwoorden waar niemand of heel weinig mensen op zoeken. Het is daarom van grote belang om de bijbehorende volumes te checken. In Google’s Keyword Planner kan die zo gevonden worden. Erg handig natuurlijk, maar helaas is er wel één probleempje: je hebt er een lopende Adwords campagne voor nodig. Heb je die niet? Of geen idee waar ik het over heb? Dan kun je bijvoorbeeld met SearchVolume.io ook wel een goed beeld krijgen van de volumes van je zoekwoorden. Op het gebied van internet marketing zijn er natuurlijk meerdere hulpmiddelen zoals deze.

Schrijf met een intentie

OK, je hebt nu een interessante lijst met zoekwoorden. Maar daarmee kom je er niet. De algoritmen van Google kunnen nu ook de intentie van de zoeker bepalen op basis van trefwoorden. Je moet het matchen met je inhoud om een ​​hoge score te behalen. Het heeft dus geen zin om hier te rangschikken met pagina’s waar mensen horloges kunnen kopen. Dan kun je beter kiezen voor een informatieve blog. Dus, heeft u pagina’s die u wilt optimaliseren? Voeg vervolgens relevante zoekwoorden toe. Het identificeren van de beste zoekwoorden gaat immers ook over intentie. Als u het niet zeker weet, kunt u zelf op het trefwoord zoeken en de beste resultaten zien. Waar hebben ze het over? Aan welke behoeften voldoet hun inhoud?